Villkor

Direktlänkar till relevanta stycken:

Dataskyddsförordningen

Lagerstatus och leveranstider

Vad innebär “Finns i lager hos leverantör”?

Vad är en “Fyndvara”?

Begagnade produkter

Frakt

Viktigt när du får ditt paket (skadat gods)

Garanti

14 dagars ångerrätt

30 dagars bytesrätt

Ej uthämtat paket

Retur och adress

Avbeställning

Återbetalning

Betalningsalternativ

Produktbeskrivningar

Vill du anmärka på något i våra köpvillkor?

Dataskyddsförordningen

Dina uppgifter skickas krypterade och kommer inte att säljas, eller på annat sätt spridas till tredjepart. Vi lämnar endast ut nödvändig information till betalleverantörer, budfirmor och andra samarbetspartners för att din order skall kunna fullföljas.Vi sparar uppgifter om din order, ditt namn, din adress, kontaktuppgifter och IP-adress i tre år för att kunna följa upp reklamationsärenden. Reklamation kan göras senast tre år efter placerad order. Dina kontaktuppgifter kan användas för oss att kontakta dig i frågor angående din order. Underlag för bokföring sparas minst sju år och makuleras därefter löpande.

Vill du läsa mer om hur vi tillämpar GDPR, klicka här.

Lagerstatus och leveranstider

Produkter som finns i vårat eget lager levereras normalt inom 2-10 arbetsdagar. Oftast har du ditt paket inom ett par dagar. Antalet produkter som kan beställas från vårat lager visas på produktsidan. Om produkten även finns i lager hos någon av våra leverantörer kan fler antal produkter beställas som restorder.

Vad innebär “Finns i lager hos leverantör”?

När en produkt visar lagerstatus “Finns i lager hos leverantör” har vi för tillfället inte produkten i eget laget, men vi beställer hem direkt när du lagt din order. Leveranstiden beror helt och hållet på hur snabbt vår leverantör kan förse oss med din vara. Om leveranstiden förväntas överstiga 10 arbetsdagar kontaktar vi dig.

Vad är en “Fyndvara”?

En fyndvara är en produkt som kan ha använts vid produktdemonstration eller skickats i retur. Vissa produkter kan sakna originalförpackning eller inneremballage.

Samtliga produkter har genomgått vår grundliga kvalitetskontroll vad gäller funktion och de levereras alltid med de tillbehör som listas på produktsidan.

Begagnade produkter

Begagnade produkter säljes på uppdrag av privatpersoner. Funktion kontrolleras alltid och eventuella brister framgår alltid av produktbeskrivning och bilder.

Frakt

Fraktkostnaden och fraktalternativen kan variera beroende på hur stor och hur tung din vara är. Har du beställt flera produkter är det den största och tyngsta produkten som avgör vilka fraktalternativ som visas. Stora och medelstora paket kan skickas med DHL eller Schenker, små försändelser skickas med PostNord. När du beställer produkter för över 2000 kronor erbjuder vi fri frakt om vi själva kan välja det lämpligaste alternativet. Även om du uppnår fri frakt har du möjlighet att välja specifikt leveranssätt, mot ordinarie fraktkostnad.

Viktigt när du får ditt paket

Synliga transportskador skall genast anmälas på utlämningsstället eller till budbilsföraren. Därefter kontaktar du oss på JD music inom två arbetsdagar. Ej uppenbart synliga transportskador som upptäcks när din order packas upp skall anmälas till oss utan dröjesmål, senast två arbetsdagar efter att du mottagit din order. Ärenden hanteras via e-post (info@jdmusic.se), bifoga bilder på skadad produkt och emballage. Spara produkt och emballage i oförändrat skick under tiden ärendet utreds.

Garanti

I våra köpvillkor tillämpar vi 1 års garanti år mot fabrikations fel för nya produkter (gäller dock ej förbrukningsmaterial, t.ex glödlampor och strängar). För alla garantiärenden kontakta oss på info@jdmusic.se.

Garanti gäller ej vid felaktigt handhavande eller om produkten utsatts för extrema påfrestningar (utbrända slutsteg eller spruckna högtalarelement).

För begagnade produkter och fyndvaror lämnar vi tre månader garanti.

14 dagars ångerrätt/returrätt för privatpersoner

Kontakta alltid oss vid en retur, främst via e-post info@jdmusic.se. Enligt Distanshandelslagen har du rätt att returnera din produkt inom 14 dagar, oavsett skäl, från det att du mottagit din order. Detta förutsätter att produkten med tillbehör, och produktförpackningen, är i väsentligen oförändrat skick, dvs ej förstörd eller skadad. Du får packa upp varan och nödvändiga tillbehör, men inte använda varan utöver vad som krävs för att testa dess funktion. (Ångerrätten gäller privatkunder. Ej företag, verksamhet eller föreningar). Om varan har spår av användning eller slitage vid retur återbetalas motsvarande summa som vi uppskattar att vi kan sälja den vidare för. Om returen ej är komplett, görs avdrag för de saknade delarna.

Vid nyttjande av ångerrätt återbetalas summan enligt ovan för den eller de varor du valt att ångra, samt fraktkostnaden för det förvalda fraktalternativet i kassan. Har du valt ett dyrare fraktalternativ än det förvalda återbetalas ej fraktkostnaden.

En bra idé är att spara kartonger och emballage, åtminstone under de 14 dagar som ångerrätten gäller.

För små försändelser, samt försändelser som skickats via ombud, står vi för returfrakten förutsatt att den skickas enligt våra anvisningar. Väljer du annat fraktsätt måste du själv stå för returfrakten.

För stora försändelser som skickats med leverans dörr-till-dörr är det du som köpare som står för returfrakten. Du kan förstås kontakta oss för en retursedel med våra fraktavtal, och därmed få en billigare frakt.

Påbörjade tjänster kan endast ångras inom 14 dagar från det att tjänsten påbörjades och gäller endast den del av tjänst som inte redan genomförts.

Du kan även använda konsumentverkets blankett för ångrande av köp.  Dokumentet kan du hitta genom att klicka här eller gå in på konsumentverket.se.

Ångerrätten gäller ej:

– Förseglade ljud- eller bildupptagningar.

– Förseglat datorprogram samt förbrukningsvaror/vätskor/lampor om plomberingen/förpackning har brutits.

– Varor som enligt kundens önskemål har ändrats eller försetts med personlig prägel, såväl fysiskt som digitalt.

– Slutförda tjänster.

– Vid ånger under pågående tjänster, exempelvis reparationsarbeten, faktureras arbetet fram tills dess att ånger anmälts till oss.

– Företag eller offentliga förvaltningar, om ej särskild överenskommelse träffats innan beställning.

30 dagars bytesrätt – gäller oanvänd produkt i obruten förpackning

Du har alltid möjlighet att byta din produkt mot en produkt av samma värde, eller av högre värde mot att mellanskillnad betalas. Du kan endast byta din produkt mot andra produkter, ej mot tjänster eller återbetalning. Vid byte mot en produkt av lägre värde utbetalas inte mellanskillnaden. Du betalar själv frakten för din produkt tillbaka till oss. Vi betalar för frakten av den nya produkten till dig. Du skall ha anmält din önskan om byte inom 30 dagar från orderdatum, din produkt skall vara oss till handa 40 dagar efter orderdatum. Din vara skall vara oanvänd och i obruten förpackning för att bytas.

Ej uthämtat paket

Om ni inte löser ut Er försändelse från uthämtningsstället och det skickas tillbaka till oss debiterar vi 450 kr (ink.moms)  för att täcka våra frakt- och administrationskostnader.

Retur och adress

Kontakta alltid oss innan du skickar en vara i retur.

(Läs även avsnitt om ångerrätten) Skicka paketet spårbart. Vid reklamation står JD music för frakten. Tänk på att du har ansvaret för att produkten är väl skyddad i transporten tillbaka till oss. Paketera varan väl.

Returadress:
JD music
Vargmötesvägen 20
18630 Vallentuna

Avbeställning

Avbeställning av en lagd order måste ske innan den skickats. Har du fått ett mail om att din order är på väg innebär det att ordern inte längre kan avbrytas.

Återbetalning

För att undvika bedrägeri utförs återbetalning i normala fall genom den betalleverantör som valts vid köptillfället. Pengarna är vanligtvis åter på kontot inom ett par dagar efter genomförd återbetalning.

Betalningsalternativ

Klarna (förvalt alternativ)

Billmate faktura, delbetalning, kortbetalning och banköverföring (Se respektive betallösning i kassan för fullständiga villkor).

Swish (Swish till WooCommerce)

Villkor för Swish: Vid betalning med Swish behandlas din order först efter genomförd betalning. Vi måste manuellt kontrollera alla betalningar via Swish, därför kan det ibland dröja innan din order behandlas.

PayPal

Produktbeskrivningar

Vi arbetar ständigt med produktinformationen på vår hemsida för att både text, bild, pris och lagersaldo skall stämma för produkterna. Felskrivningar, fel prissättning, felplacerade bilder och felaktigt lagersaldo kan dock förekomma.

Vill du anmärka på något i våra köpvillkor?

Är det något i våra köpvillkor du undrar över, eller som du anser felaktigt, vänligen kontakta oss. Det är viktigt för oss att våra köpvillkor är korrekta och följer gällande lagar, vilket vi kontinuerligt eftersträvar.